Wiadomości offline – jak z nich korzystać?
Czym są wiadomości offline?
Wiadomości offline to funkcja, która działa na zasadzie skrzynki pocztowej. Trafiają do niej wiadomości pozostawione przez klientów za pomocą formularza na Twojej stronie, który pojawia się, jeśli Livechat do rozmów „na żywo” jest w tym czasie niedostępny.
Dzięki temu w jednym miejscu zarządzasz uporządkowaną korespondencją z klientem, któremu możesz wysłać wiadomość na jego adres e-mail.
Livechat > Wiadomości offline
W tym miejscu przechowywana jest historia korespondencji offline.
Jeśli korzystasz z folderów, to możesz tutaj filtrować wg nich zawartość listy. (1.)
Po kliknięciu w klawisz „szukaj” (2.) dostępne są następujące kryteria wyszukiwania:
– w polu „Szukaj w wiadomości” wpisujemy fragment treści lub nazwę nadawcy
– pole „Tagi” pozwala znaleźć wiadomości, do których przypisano tagi
– pole „od do” służy do wprowadzenia zakresu dat
Obok funkcji „szukaj” znajduje się ikona do eksportu zestawienia korespondencji do pliku pdf lub csv. (3.)
Aby skasować wybrane wiadomości należy je najpierw zaznaczyć (4.), a następnie kliknąć ikonkę kosza (5.)
Ikonka oka (6.) oznacza, że dana wiadomość nie została jeszcze odczytana przez żadnego z konsultantów.
Jak wysłać wiadomość offline do klienta?
Klikając w wybraną konwersację na liście przejdziesz do zakładki danego klienta, w której możesz odpowiedzieć na pozostawioną przez niego wiadomość.
Masz tutaj również dostęp do historii dotychczasowej korespondencji.
Za pomocą klawisza „Odpowiedz” przejdziesz do tworzenia wiadomości e-mail. (1.)
W oknie nowej wiadomości dostępne są następujące funkcje:
– „CC” (Carbon Copy) – przesłanie jawnej kopii do dodatkowego adresata (2.)
– „BCC” (Blind Carbon Copy) – przesłanie ukrytej kopii do dodatkowego adresata (3.)
– Jeśli masz dodane aliasy, to możesz wybrać adres nadawcy z listy. (4.)
– Pole do wprowadzania treści z możliwością formatowania tekstu (5.)
– Dodawanie załączników (6.)
– Klawisz służący do wysłania wiadomości (7.)
Klient ma możliwość kontynuowania konwersacji i wysłania odpowiedzi na otrzymanego maila lub skorzystania ze specjalnego linku, dzięki któremu będzie miał także wgląd do historii dotychczasowej rozmowy.
Jeśli samemu będziesz rozpoczynać konwersację z klientem (np. poprzez wybranie go z bazy klientów), to wiadomość offline w takim wypadku wysyła się klikając w klawisz „Wyślij e-mail”. (8.)