Jak ustawić czas pracy/status Livechata?
Dla funkcji Livechat wyróżniamy dwa statusy:
1. Dostępny – klient ma możliwość porozmawiania z konsultantem „na żywo”.
2. Niedostępny – w zależności od ustawień widżet staje się zupełnie ukryty lub służy do pozostawienia wiadomości offline, która trafi do skrzynki w panelu.
To, kiedy Livechat będzie dostępny można określać za pomocą następujących ustawień:
1. Dostępne, gdy zalogowany jest konsultant (status Online) – jeśli status któregoś z konsultantów będzie online, to czat będzie dostępny.
2. W następujących porach (nie trzeba być zalogowanym na stronie) – czat będzie dostępny w godzinach, które ustawimy. Dostępność czatu ustalana jest bez względu na to, czy któryś z konsultantów jest w danej chwili online. Konsultanci ze statusem offline otrzymają wiadomość e-mail z linkiem do rozmowy.
W polu „Dni wolne od pracy” możemy ustawić, aby czat był niedostępny w dni ustawowo wolne od pracy (święta), które obowiązują w danym kraju.
3. Na podstawie godzin pracy konsultantów – ustalamy grafik pracy osobno dla każdego konsultanta i na podstawie godzin w nim zawartych określany będzie status czata (livechat będzie dostępny, jeśli w tym czasie zaplanowany jest pracownik). W przypadku kiedy pracownik będzie miał status offline, to otrzyma on wiadomość e-mail z linkiem do rozmowy.
W polu „Dni wolne od pracy” możemy ustawić, aby czat był niedostępny w dni ustawowo wolne od pracy (święta), które obowiązują w danym kraju.
Po wybraniu odpowiedniej dla nas opcji zmianę zatwierdzamy klikając w klawisz „Zapisz zmiany”.