Integracja Czatera z Google Analytics za pomocą Tag Managera
Jak zintegrować Czatera z Google Analytics za pomocą Tag Managera?
Aby Google Analytics poprawnie zbierał dane z czatu i usługi callback, należy zastosować dodatkowe ustawienia w Tag Managerze.
W obszarze roboczym należy przejść do sekcji „Tagi” i dodać nowy.
Następnie kliknąć kafelek „Konfiguracja tagu” i z menu po prawej stronie wybrać „Google Analytics – Universal Analytics”.
Jako typ śledzenia ustawić „Zdarzenie”. W polu „Ustawienia Google Analytics” wybrać swoją zmienną z dodanym identyfikatorem śledzenia, lub stworzyć nową i podać tam identyfikator (domena pliku cookie: auto).
W kolejnym kroku wypełnić „Parametry śledzenia zdarzeń” czyli kategoria, działanie, etykieta i wartość.
Dodaje się je przez wciśnięcie „klocka z plusem”.
i wybranie z prawego górnego rogu niebieskiego plusa.
Kolejno kliknąć kafelek i wybrać z menu po prawej „Zmienna warstwy danych”.
W polu nazwa zmiennej należy wpisać:
– dla pola kategorie: eventCategory
– dla pola działanie: eventAction
– dla pola etykieta: eventLabel
– dla pola wartość: eventValue
Następnie zapisać zmiany. Uwaga: Podczas klikania „zapisz” pojawi się okno ze zmianą nazwy zmiennej. Trzeba tam wpisać taką samą nazwę czyli eventCategory, eventAction itd.
Po dodaniu tych czterech parametrów wszystko powinno prezentować się następująco:
Konfiguracja tagu jest zakończona. Pod tym kafelkiem znajduje się drugi o nazwie „Reguły”. Po jego kliknięciu dodać niebieskim plusem nową regułę i z listy po prawej stronie wybrać „Zdarzenia niestandardowe” (sekcja Inne).
Jako nazwa zdarzenia podać „CzaterEvent” i zaznaczyć „Wszystkie zdarzenia niestandardowe”, a następnie zapisać pod tą samą nazwą.
Całość powinna wyglądać tak:
Teraz można opublikować zmiany.