Angażowanie klienta
Angażowanie klienta to jeden z dostępnych rodzajów akcji automatycznych, dzięki którym wyświetlisz komunikat z informacjami o ruchu i aktywnościach zakupowych klientów na Twojej stronie. Wykorzystanie takiej formy dodatkowej interakcji z osobami odwiedzającymi Twoją witrynę pozwoli Ci zwiększyć konwersję sprzedaży i efektywność działań marketingowych.
Aby dodać akcję angażującą przejdź do zakładki Dodatki > Akcje automatyczne i kliknij ikonkę „+” przy pozycji „Angażowanie klienta”.
Następnie:
(1.) nadaj nazwę akcji (nazwa nie będzie widoczna dla klientów)
(2.) ustaw na jakim rodzaju urządzeń akcje mają być widoczne
(3.) dodaj filtr z adresem strony, jeśli akcje mają wyświetlać się tylko na wskazanych adresach (filtr działa na zasadzie „adres URL zaczynający się od…”). Jeśli zostawisz pole puste, akcje będą działać na wszystkich stronach z zainstalowanym Czaterem.
W kolejnym kroku wybierz rodzaj informacji, którą chcesz wyświetlić klientom – zrobisz to wpisując w pole tekstowe treść oraz parametr (w miejsce parametru system automatycznie wstawi wartość podczas wyświetlania akcji na stronie). Zostaw pole puste, jeśli nie chcesz, by dany typ komunikatu pokazywał się na stronie.
Przykład 1.:
Chcąc wyświetlić klientom informację o tym ile osób odwiedziło dzisiaj Twoją domenę, wpisz treść komunikatu np.: Dzisiaj stronę odwiedziło [visits] osób.
Tak skonfigurowana akcja będzie wyglądała następująco:
Przykład 2.:
Aby poinformować klientów o tym kiedy ostatnio dokonano zakupu na Twojej stronie, wpisz treść komunikatu np.: Ostatni zakup na naszej stronie: dokonany [time] temu (z miejscowości [location]).
W polu „Strona podziękowania” podaj adres strony, na której finalizowany jest proces zakupowy – system na tej podstawie będzie odnotowywał zrealizowane zakupy.
Tak skonfigurowana akcja będzie wyglądała następująco:
Po skonfigurowaniu akcji angażujących zmiany zatwierdź klawiszem „Zapisz zmiany”.